Notater fra undervisningen den 4/2 14 på UC Haderslev.
Underviser er Hanne Søgaard.
Stemningen i lokalet emmer at læringslyst.
Når IT ikke virker:
Teknikken driller igen, ligesom sidst. Det er egentligt befriende at se det også sker for meget it-rutinerede undervisere. Drilleriet generer åbenbart underviseren mere end det generer eleverne. Sådan er det måske også i min egen undervisning. Det vil jeg observere på i mit eget undervisningsrum.
Undervisningen går for en stor del på uddybelse af stoffer som blev gennemgået første gang. Det var rigtig godt. Jeg var en stor del af tiden i min nærmeste udviklingszone.
Jeg skal se mere på brug af:
foto
video tag
TPACK figur i rette størrelse
Pixinate
På mandag har jeg en aftale med Henning, SosuEsbjergs pædagogisk IT-ansvarlige. Han kan også komme med ideer til mine tekniske problemer.
På en blog har man typisk fokus på:
Teknik
Layout
Poster/indlæg - form
rettet imod/brugerinddragelse
Undervisningen går for en stor del på uddybelse af stoffer som blev gennemgået første gang. Det var rigtig godt. Jeg var en stor del af tiden i min nærmeste udviklingszone.
Jeg skal se mere på brug af:
foto
video tag
TPACK figur i rette størrelse
Pixinate
Wiki
Min nye tanke fra i går : Jeg skal overveje at bruge en wiki i AE - gældene for begge skoleperioder, for hele faget, begge undervisere. En wiki til et hold. Didaktiske forhold: Det producerede materiale ligger et sted, kan eleverne lære at bruge en wiki teknisk, der er en fælles skabelon, skal der bruges promtere?På mandag har jeg en aftale med Henning, SosuEsbjergs pædagogisk IT-ansvarlige. Han kan også komme med ideer til mine tekniske problemer.
Supplerende løse noter fra dagen:
Blog (EPortfolio): kan være beskrivende, analyserende...På en blog har man typisk fokus på:
Teknik
Layout
Poster/indlæg - form
rettet imod/brugerinddragelse
Spændende debat om betimeligheden i at bruge it generelt
1.
Bruger vi it fordi muligheden er der.
2.
Hvad med de gamle i samfundet. Det digitale DK
3.
Hanne fortæller at DK har skrevet under på at vi
som EU-land skal være digitale i den offentlige forvaltning i 2015.
4.
Vi skal som undervisere være bevidste om
hvorfor, hvordan og hvornår vi bruger it.
5.
Igennem min deltagelse i it-modulet påvirker jeg
min egen undervisning på sosu. Og det
var jo meningen.
Gennemgang af læringsfase 1, 2 og 3 på Hannes prezi: http://prezi.com/3t826lfhd09l/e-portfolio-blogs/ fra 1.
dag. Det er faktisk en lettelse, da vi når til læringsfase 3: fremlægge mit
arbejde (bloggen) i få minutter, og derefter lægge op til diskussion af valg af
modeller, didaktiske overvejelser, erfaringer om metoderne fra min praksis.
Eksamen:
1.
demonstrere viden
2.
hvilke færdigheder har du opnået. (erfaringer
fra praksis).
3.
Oplæg til diskussioner resten af tiden.
Hej Peder
SvarSletFra afsnittet omkring betimelighed er der elementer som jeg ikke kan se på min skærm. ved ikke helt hvad der er galt ??