torsdag den 13. februar 2014

Kommentarer til ugens opgave (Kristians udkast)

Mine kommentarer til Kristians udkast til vores opgave, som han lagde ud i går, den 12. 2. 14:


Mit umiddelbare indtryk er, at det ser utroligt professionelt ud. Meget imponerende.
Når vi mødes på Skype i morgen kl. 12, vil jeg gerne høre hvordan du har fået de forskellige features på.

Jeg vil foreslå, eller gerne diskutere om vi skal skrive, at blogs er et godt værktøj til at arbejde på i samarbejde med eleverne. Jeg har noteret mig, at Hannes erfaring er, at underviseren ikke skal deltage i den blog, eleverne skriver på. Det dræber aktiviteten.

Et andet forslag er at lave et link til Hannes prezi, som hun viste os den 28/2., med adressen:
Prezi.com
-Explore
 -Hanne Soegaard
  -1 prezi user: Hanne Soegaard
   -eportfolio

Her viser hun, hvad vores ePortfolio/blog skal indeholde: prezi.com


Min kommentar til årets indtil videre mest latterlige diskussion på de elektroniske medier:;




Hvem pukler girafferne for: http://www.youtube.com/watch?v=ENnNNVOEDZ4

Eller som en af mine venner skrev på Facebook:

Undrer mig over at man kan modtage dødstrusler for at slagte et dyr, altså et dyr. Hallo!! Alt imens mennesker bliver undertrykt, forfulgt, må flygte, opleve deres familie gå i opløsning, se deres kære blive slået ihjel. Perspektiv - tak

2 kommentarer:

  1. Hej Peder

    Interessant vinkel på din test om at vi som underviser kan dræbe aktiviteten på en faglig blog. Jeg kan godt se og forstå augmenterne men, hvordan kan vi bruge blogs med faglige didaktisk overvejelser, hvis vi ikke må tone indholdet i den retning som vi er ansvarlig for som underviser?

    Bliver en interessant samtale som vi skal have om lidt :-)

    /Kristian

    SvarSlet
  2. Enig. Jeg kan udmærket se dilemmaet. Hovedsagen er nok, at jeg som underviser gør mig klart, hvad min rolle er. Og når jeg kommenterer, så formulere mig på en måde som ikke retter, men anviser nye muligheder, eller andre mulige svar. Jeg agerer jo på et medie, som i sin natur er demokratisk og deltagerstyret. En stor del af eleverne som jeg underviser, har vanskeligt ved at reflektere, som en naturlig del af undervisningen. Derfor er det vigtigt at være anerkendende i kommunikationen, for at undgå det, vi kalder for psykologisk kvælning.

    På den uddannelse jeg hvor underviser, er wikien måske et mere relevant redakab.

    SvarSlet